Opdracht 1.1
Het verhaal bij de filmpjes eindigt altijd goed,
Mensen lachen altijd in de reclames,
De muziek heeft altijd een blije basis
Opdracht 1.2
Branding is meer dan een logo: daar ben ik het mee eens want je moet naast een goed logo ook een interessant bedrijf zijn.
De invloed van consumenten op merken en hun indentiteit wordt nu en in de toekomst in grote mate beinvloed door "jij" en "ik": ben ik het ook mee eens want zo wordt iets populaire; als meerdere mensen hetzelfde leuk vinden.
Opdracht 1.3
Blizzard
Blizzard is een bedrijf wat zich op video games richt. De games die zij maken zijn altijd vrij populair. Dan hebben we het over games zoals Overwatch en Hearthstone.
Opdracht 1.4
De doelgroep van mijn merk is vrij ruim. Van 12 jarigen tot dat mensen geen video games willen spelen.
Opdracht 1.5
"Voor mensen die op zoek zijn naar video games, biedt Blizzard als voordeel veel populaire games."
Opdracht 1.6
Mijn merk ziet eruit als: pixels op een scherm/ een game
Mijn merk voelt als: Als een toetsenbord of controller
Mijn merk ruikt als: helemaal niks
Mijn merk smaakt als: Tenzij je de game disk opeet smaakt Blizzard nergens naar
Mijn merk klinkt als: Veel soundeffects
Opdracht 1.7
'Als het merk een persoon is: wie is het dan?'
Dat zou eigenlijk Jeff Kaplan zijn sinds hij een head director is van een van de spellen van Blizzard, daar is hij ook een beetje populair door geworden.
Opdracht 1.8
Blizzard zou geliefd worden door mensen omdat elke game een leuke atmosfeer heeft.